TOP 5 ulubionych seriali



Hei!
    Podobno nie samymi książkami żyje człowiek, więc dzisiaj przygotowałam dla Was kilka moich ulubionych seriali. Większość z nich na pewno będzie wam znajoma, ale może natkniecie się na coś, co was zainteresuje. Nigdy nie wiadomo.
    W swoim kilkunastoletnim życiu obejrzałam BARDZO dużo seriali. Nie wszystkie były tego warte, ale zdarzały się takie, z którymi do dzisiaj nie mogę się rozstać. Czy czas na oglądanie seriali nie jest przypadkiem zmarnowany? Wiele osób zwraca mi uwagę, że w tym czasie mogłabym zrobić coś pożytecznego. Owszem, mogłabym. Jednakże jestem osobą, która nie może nic nie robić. Kiedy się nudzę zachowuję się jak małe dziecko i tylko siedzę, i wpatruję się w ścianę. Dosłownie. Uważam więc, że lepszym rozwiązaniem jest dla mnie zajęcie się serialem, niż prawdziwe marnowanie mojego czasu. Dodatkowo oglądanie seriali jest w pewien sposób niezwykłe. Wczuwamy się w historię, wybieramy sobie ulubionych bohaterów, a także możemy poznać nowych ludzi. Wiele razy zdarzyło mi się, że zaczęłam z kimś rozmowę właśnie na temat serialu, a potem jakoś samo poszło i nawiązałam nową znajomość. Warto wybrać seriale, które czegoś nas nauczą, ale nie tylko. Każdy czasem potrzebuje chwili odmóżdżenia. Nie jest to nic niezwykłego. To czy oglądanie seriali jest marnowaniem czasu zależy tylko od naszej własnej perspektywy.

1. Stranger Things
trwający | 2 sezony | ok. 60 min odc. | 
    O tym serialu było bardzo głośno na przełomie 2016/2017 roku, ale wtedy jakoś nie byłam nim zbytnio zainteresowana. Obejrzałam go dopiero w kwietniu tego roku, a potem jeszcze raz w majówkę razem z mamą. Poleciłam przyjaciółce, która teraz ogląda z rodzicami. Czy to nie oznacza, że ten serial jest perfekcyjny? 

   "W nocy 6 listopada 1983 w Hawkins w stanie Indiana w tajemniczych okolicznościach znika dwunastoletni Will Byers. Joyce, jego matka, chce za wszelką cenę odnaleźć syna, część mieszkańców uważa jednak, że oszalała. Komendant miejscowej policji, Jim Hopper, rozpoczyna oficjalne śledztwo w sprawie zaginięcia. Następnego dnia w miasteczku pojawia się tajemnicza dziewczynka z nadprzyrodzonymi umiejętnościami, zdająca się posiadać wiedzę na temat tego, gdzie podział się Will. Kiedy mieszkańcy Hawkins zaczną zbliżać się do prawdy, będą musieli zmierzyć się nie tylko ze złowrogą rządową agencją, ale też znacznie bardziej podstępną siłą, która chce zniszczyć ich wszystkich"
oficjalny opis

   Pokochałam ten serial od pierwszego odcinka, a z każdym kolejnym upewniałam się w tym, że jest to prawdopodobnie mój ulubiony serial. Klimat lat 80', które kocham, świetna muzyka i ciekawe postacie, sprawiły, że ten serial pochłonie każdego bez względu na wiek.
Ocena: 6/5

2. SKAM
zakończony | 4 sezony| różne długości odc. od 16 do 60 min. |
   Kiedyś powiedziała mi o tym serialu przyjaciółka, ale ja tylko wzruszyłam ramionami. Obejrzałam 2 sezony, które zbyt mnie nudziły, więc odpuściłam. W ferie zimowe 2018 postanowiłam dać temu serialowi drugą szansę i tym razem okazało się to trafem w dziesiątkę. Jaka była moja rozpacz, kiedy dowiedziałam się, że nie będzie 5 sezonu.

"Serial opowiada o trudnościach, skandalach i codziennym życiu młodzieży oraz uczniów liceum w Oslo.
 Co sezon fabuła skupia się na innym bohaterze."
oficjalny opis

  Należy wspomnieć, że serial ten pochodzi z Norwegii. Uwielbiam Skandynawię, więc zupełnie nie rozumiem, dlaczego już ta sama informacja nie sprawiła, że z chęcią oglądałam ten niezwykle prawdziwy i realny serial. O ile w "Stranger Things" mieliśmy trochę fantastyki i science-fiction, to w "SKAMie" znajdziemy najprawdziwszych ludzi bez żadnych mocy, którzy doświadczają najnormalniejszych problemów związanych z dorastaniem i szkołą. Jest to serial, który wniesie do naszego życia naprawdę wiele, a wychodząc pozostawi po sobie pustkę, którą ciężko będzie zalepić.
Ocena: 6/5

3. Sherlock
brak informacji, czy będzie kolejny sezon | 4 sezony | ok. 1,5 godziny
    Choć zdecydowanie bardziej wolę Poirota od Sherlocka, to muszę przyznać, że wersja tego bohatera, granego przez Benedicta Cumberbatch'a, urzekła mnie jak żadna inna. Detektyw socjopata w XXI wiecznym Londynie robi niemałe wrażenie i niesamowicie wciąga. Osobiście uwielbiam przeróżne zagadki i gdybym tylko miała taki mózg jak Holmes, to z pewnością zostałabym detektywem.

"John Watson jest lekarzem wojskowym, który niedawno wrócił z wojny. Gdy poznaje genialnego detektywa - Sherlocka Holmesa zaczyna pomagać mu w rozwiązywaniu zagadek kryminalnych. "
oficjalny opis

    Sam pomysł na osadzenie przygód najsłynniejszego detektywa we współczesnych czasach sprawił,
że ludzie, którzy nie przepadają za książkami, mogli poznać (trochę pozmieniane) przygody Sherlocka Holmes'a w bardzo oryginalny sposób.
Ocena: 6/5

4. Riverdale
trwający | 2 sezony | ok. 60 min odc.
    Szczerze? Nie jest to jeden z moich ulubionych seriali. Dałam go w zestawieniu tylko dlatego, że ostatni odcinek był barbarzyński i wreszcie zaczęło mi zależeć na bohaterach. Na takie coś czekałam ok. 35 odcinków.

"W spokojnym miasteczku Riverdale ginie nastolatek z wpływowej rodziny. Grupa przyjaciół próbuje rozwiązać zagadkę morderstwa."
oficjalny opis

   Jednym z plusów jest to, że ma w sobie trochę z kryminału, co bardzo cenię. Jednym z minusów jest to, że od początku nie lubię głównego bohatera. Mimo to i tak obejrzę 3 sezon, który z pewnością będzie. Taka jest właśnie specyfika seriali. Niektórych nie lubimy, ale i tak obejrzymy.
Ocena: 4,5/5

5. The end of the f***ing world
nie ma informacji o kolejnym sezonie | 1 sezon| ok. 20 min
    Jest to pierwszy serial, który w całości obejrzałam po angielsku. Stało się tak, dlatego że nie mogłam nigdzie znaleźć napisów, a lektora bym nie wytrzymała. Oryginalne postacie, klimat lat 80' i ŚWIETNA ścieżka dźwiękowa. Kolejny socjopata (może jednak nie do końca) do przytulenia i nutka kryminału, sprawiły, że jest to jeden z tych seriali,  po których skończeniu czujemy wielki niedosyt. Przyczyniają się do tego głównie 8 bardzo krótkich odcinków. Netfilx, dziękuję bardzo.

"Pełen czarnego humoru serial na podstawie komiksu o nastolatku mającym zadatki na psychopatę i spragnionej przygód buntowniczce, którzy wyruszają na pechową wyprawę."
oficjalny opis
Ocena: 6/5

    Oczywiście oprócz tych 5 seriali, oglądałam  o wiele więcej, min.:
Słodkie Kłamstewka, Pamiętniki Wampirów, Wiktoria, Teen Wolf, Everything Sucks, Gra o Tron, 13 powodów (czekam na drugi sezon), Glee czy Outlander.

A Wy jaki macie stosunek do takiej formy spędzania czasu? Jakie są wasze ulubione seriale? 




Komentarze